Методична

Методична робота

Методична робота навчального закладу – важлива складова педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації, професійної майстерності, розвиток творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, формування професійно-педагогічної культури педагогів, продукування нових педагогічних ідей, технологій, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду. Методична робота є невід’ємною складовою професійної діяльності педагогів школи. Насамперед йдеться про залучення педагогів-практиків до творчої діяльності та проектних дослідницьких робіт, а також про формування нових підходів до організації науково-методичної роботи, нового розуміння педагогічної творчості. Дослідницьку діяльність учителів школи ми розглядаємо, з одного боку, як форму педагогічної творчості, з другого – як умову позитивного розвитку навчально-виховної системи закладу.

Удосконалення навчально-виховного процесу обумовлює необхідність модернізації системи внутрішньо шкільної методичної роботи. Вона здійснюється на діагностичній основі. Діагностичний підхід у визначенні змісту методичної роботи дає змогу виявляти слабкі сторони у навчально-методичній підготовці кожного вчителя та вихователя, причини, що їх породжують, намітити на цій основі в кожному конкретному випадку індивідуальні заходи щодо їх усунення, визначити значущі для більшості членів колективу питання

вдосконалення професійного рівня, позбутися формалізму в плануванні, змісті й організації методичної роботи.

Пріоритетними принципами функціонування методичної роботи школи є:

  • діагностичний підхід до організації методичної роботи;
  • системний підхід до організації методичної роботи;
  • цілісність і безперервність практичної діяльності вчителів, підвищення їх науково-методичного, професійного і загальнокультурного рівнів;
  • практична та адресна спрямованість методичної роботи;
  • координація змісту, підходів, методичного забезпечення освітньо- виховних впливів на учнів;
  • оптимізація форм і методів навчально-виховної системи.
  • Пріоритетними завданнями методичної роботи школи є:
  • оптимальний вибір моделі методичної роботи з педагогічними кадрами;
  • модернізація змісту, форм розвитку професійної компетентності та культури вчителів;
  • вивчення, апробація та . впровадження в практику передового педагогічного досвіду, наукових ідей, інноваційних технологій навчання;
  • організація творчої, пошукової наукової роботи в ЗНЗ;
  • здійснення постійного моніторингу показників роботи навчального закладу, окремих педагогічних працівників, управлінських рішень для ліквідації прогалин у роботі, для вдосконалення діяльності;
  • координація змісту, підходів, методичного забезпечення освітньо- виховних впливів на учня;
  • інформаційно-видавнича діяльність, зміцнення навчально-методичної бази;
  • інформатизація діяльності методичної служби;
  • упровадження ефективних, масових, колективних, групових та індивідуальних форм роботи з педагогічними кадрами з використанням технологій, що забезпечують належні умови для безперервного професійного вдосконалення й росту майстерності;
  • розвиток творчої активності педагогів, професійної компетентності, духовності, відповідальності за результати своєї праці;
  • вироблення форм і методів для підвищення фахової майстерності вчителів та ефективності їх роботи.

Пріоритетними напрямками методичної роботи в школі є:

  • вивчення і практична реалізація програм і положень навчальних планів, підручників, посібників, розуміння їхніх дидактичних засад і особливостей та вимог з позицій формування національної школи;
  • створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки учнів школи; різнобічний розвиток здібних та обдарованих учнів, реалізація їхніх творчих запитів через участь в олімпіадах, конкурсах, проектній діяльності;
  • вдосконалення професійного рівня, позбутися формалізму в плануванні, змісті й організації методичної роботи.
  • діагностика рівня забезпечення психолого-педагогічних умов ефективної організації навчально-виховного процесу;
  • систематичне інформування та нові методичні рекомендації, публікації в науковій пресі, глибоке вивчення відповідних державних документів, виконання вимог чинних нормативних інструкцій, положень, актів тощо;
  • робота з молодими вчителями;
  • курсова перепідготовка та атестація;
  • організація проектної, дослідницької діяльності вчителів школи;
  • партнерство в освіті.
  • співпраця з провідними науковими та педагогічними установами м. Києва, міжнародними організаціями.

Адміністрацією школи створено всі умови для підвищення фахової майстерності вчителів. Надається допомога у друкуванні методичних розробок у фахових журналах та газетах. Постійно діє семінар із впровадження в навчально-виховний процес інтерактивних та інноваційних технологій навчання.

2_Ped-mayster

З метою підвищення педагогічної та методичної кваліфікації вчителів сплановано післядипломне підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Київському університеті імені Бориса Грінченка; сплановано проведення методичних семінарів-практикумів з питань удосконалення структури уроку, використання інноваційних педагогічних технологій, інформаційно- комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі; «Методичного тижня»; діагностування учнів та вчителів; організація дидактичної виставки Впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес школи». Вчителі відвідують семінари для педагогічних працівників, котрі організовуються РНМЦ.

Відповідно до єдиної головної методичної проблеми педагогічних працівників Печерського району «Впровадження та реалізація інновацій шляхом поглиблення педагогічної та психологічної компетентності учасників навчально-виховного процесу» розпочато роботу над головною методичною проблемою педагогічних працівників школи «Підвищення якості надання освіти шляхом упровадження сучасних освітніх технологій: комп’ютерно орієнтованих, інтерактивного навчання, методу проектів».

Методична робота з педагогічними працівниками в школі реалізується через колективні, індивідуальні та загальношкільні форми роботи.

Колективні (групові) форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань щодо організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення й поширення кращого педагогічного досвіду.

Серед групових форм роботи в школі є популярними семінари, науково- практичні конференції, методичні тижні, круглі столи, наради, школа молодого вчителя тощо.

Під час проведення методичної роботи застосовуються й різноманітні види індивідуальної роботи з педагогами, спрямовані на їх практичну реалізацію та самовдосконалення.